Zaprezentowano efekty odbić światła w grze Assetto Corsa Competizione, renderowane przy użyciu technologii NVIDIA RTX Ray Tracing

Autor: Andrew Burnes on 20 sierpnia 2018

Współczesne gry wyścigowe to prawdziwy majstersztyk, jeśli chodzi o jakość grafiki. Oferują coraz lepiej odwzorowane modele prawdziwych samochodów i tras, a także coraz lepsze efekty wizualne, które pomagają nam "zanurzyć" się w porywającej akcji. W 2014 roku, tytuł Assetto Corsa  podniósł poprzeczkę, jeśli chodzi o realizm i szczegółowość grafiki, a już 12 września, nowy symulator wyścigów od Kunos Simulazioni - tytuł Assetto Corsa Competizione - trafi na platformę Steam w modelu wczesnego dostępu.

W późniejszym czasie, najnowocześniejsza oprawa wizualna oparta na silniku Unreal Engine 4 zostanie udoskonalona dzięki zastosowaniu najnowszej technologii NVIDIA RTX Ray Tracing, która dodatkowo poprawi jakość graficzną.

Na zrzutach ekranowych widać oparte na ray tracingu odbicia światła, cienie i efekty okluzji otoczenia, choć najbardziej w oczy rzucają się właśnie refleksy, będące realistycznym, renderowanym w czasie rzeczywistym odbiciem szczegółów otoczenia  na samochodach, oknach i innych powierzchniach odbijających światło.

Wykorzystując nowe, zaprojektowane pod kątem ray tracingu rozwiązania sprzętowe kart graficznych GeForce RTX oraz nowe oprogramowanie i narzędzia do ray tracingu, możemy teraz renderować odbicia światła, które wyglądają i zachowują się tak, jak w prawdziwym świecie, drastycznie zwiększając poziom realizmu i potęgując uczucie "zanurzenia" w otaczającym świecie. Dotąd, najlepszą techniką jaką mogliśmy wykorzystywać była technika Screen Space Reflections i niezależnie od czasu poświęconego na produkcję, ograniczenia związane z tym rozwiązaniem nie pozwalały osiągnąć efektów choćby przybliżonych do tego, co jest możliwe obecnie.

Technologia Ray Traced Shadow po raz pierwszy pozwala nam renderować hiperrealistyczne cienie, jakie obserwujemy w życiu codziennym - włączając w to obsługę złożonych interakcji, techniki translucent shadowing i wielu innych rozwiązań. To wszystko ze znacznie większą szczegółowością niż kiedykolwiek wcześniej.

Natomiast dzięki technice Ray Traced Ambient Occlusion, po raz pierwszy możemy wykonywać obliczenia i renderować cienie oparte na okluzji otoczenia, wykorzystując do tego geometrię sceny.

Po włączeniu tych efektów, jakość graficzna w grze Assetto Corsa Competizione osiąga zupełnie nowy poziom, podnosząc poprzeczkę nie tylko dla gier wyścigowych ale również dla wszystkich innych produkcji.

NVIDIA RTX i Assetto Corsa Competizione: wysokiej jakości wyścigi w czasie rzeczywistym

Dotąd, ray tracing był obsługiwany wyłącznie na superkomputerach z częstotliwością kilku klatek na sekundę. Teraz możemy zaoferować ray tracing w czasie rzeczywistym przy grywalnych częstotliwościach generowania klatek w większości zaawansowanych gier - wszystko dzięki platformie NVIDIA RTX oraz kartom graficznym GeForce RTX..

Śledź informacje na stronie GeForce.pl aby dowiedzieć się więcej na temat wykorzystania platformy NVIDIA RTX w grze Assetto Corsa Competizione oraz zobacz, jakie inne gry udoskonalają swoją grafikę z pomocą technologii RTX - kliknij tutaj.