- Nieograniczona długość programów operujących na jednostkach Shader: Wraz z pojawieniem się CineFX 3.0 znikają wszelkie ograniczenia sprzętowe dla programów operujących na jednostkach Vertex Shader i Pixel Shader procesora graficznego. Nowoczesna technologia i jeszcze większa szybkość działania CineFX 3.0 gwarantują nawet dłuższym programom nadzwyczajną wydajność.
- Dynamiczne sterowanie przepływem: Dodatkowe instrukcje pętli i rozgałęzień oraz nowe podprocedury call/return umożliwiają programistom pisanie jeszcze wydajniejszego oprogramowania.
- Mapowanie przemieszczeń: CineFX 3.0 dopuszcza przetwarzanie werteksów z teksturami, gwarantując każdemu obiektowi i powierzchni nowy poziom głębi i realizmu. Mapowanie przemieszczeń (displacement mapping) umożliwia programistom tworzenie subtelnych zmian w geometrii modelu przy minimalnych kosztach obliczeniowych.
- Moduł dzielnika potoku przetwarzania werteksów: Generowane efekty mogą być wykorzystywane do realizacji różnorodnych animacji w przypadku wielu identycznych obiektów.
- Technologia jednoczesnego renderingu wielu obrazów wynikowych (MRT): MRT (Multiple Render Targets) pozwala na nakładanie oświetlenia w ostatniej fazie cieniowania (deferred shading). Oświetlenie może zostać nałożone po renderingu całej geometrii sceny, co eliminuje potrzebę wielokrotnych przebiegów. Ponadto, możliwe jest stworzenie fotorealistycznego oświetlenia, przy jednoczesnym uniknięciu czasochłonnych obliczeń dla pikseli, które nie wpływają na generowany obraz
Zaawansowane efekty wizualne
Dzięki zwiększonej mocy silników CineFX 3.0, możliwe jest tworzenie gier i efektów, jakich twoje oczy nie widziały jeszcze na ekranie komputera. Efekt rozpraszania światła pod powierzchnią obiektu (subsurface scattering) umożliwia głębokie i realistyczne prześwietlenie skóry i innych powierzchni. Oświetlenie globalne pomaga uzyskać wyjątkowo fotorealistyczne otoczenie. Technologia miękkich cieni (soft shadows) tworzy natomiast wyrafinowane efekty oświetlenia. Nowe efekty umożliwiają także tworzenie wiernych obrazów otoczenia i matowych cieni. Wszystkie te efekty mogą zostać połączone w celu stworzenia skomplikowanych, realistycznych i pełnych szczegółów obrazów, byś mógł zupełnie zatracić się w świecie gier komputerowych.
Architektura Cine FX 3.0 została stworzona by uwolnić nowy poziom kreatywności w programowaniu. Wraz z pełną obsługą najnowszej specyfikacji Shader Model 3.0 standardu DirectX 9.0, procesory graficzne GeForce już wkrótce pozwolą na stworzenie zupełnie nowej generacji gier, w których zobaczysz niezrównany realizm, cyfrowe światy z poruszającą złożonością obrazu i postacie tak realne, jakby przeniosły się z kinowego ekranu. Do tej pory zastosowanie złożonych efektów nie było możliwe bez ustępstw w wydajności i jakości, ponieważ programy tworzące cienie wymagały wielokrotnych przebiegów. Obecnie, dzięki serii NVIDIA GeForce 6 oraz jej architekturze CineFX 3.0, innowacyjne efekty mogą być tworzone bez kompromisów w szybkości przetwarzania.
|