Architektura NVIDIA® CineFX™ 4.0
- Vertex Shader
- Obsługa modelu Microsoft DirectX 9.0 Vertex Shader 3.0
- Mapowanie przemieszczeń
- Obsługa geometrii chwilowej (geometry instancing)
- Nieograniczona długość programów Vertex Shader
- Pixel Shader
- Obsługa modelu DirectX 9.0 Pixel Shader 3.0
- Obsługa rozgałęzień przetwarzania pikseli (pixel branching)
- Obsługa wielu obszarów renderowania (Multiple Render Targets)
- Nieograniczona długość programów Pixel Shader
- Silnik teksturujący następnej generacji
- Przyspieszony dostęp do tekstur
- Do 16 tekstur w pojedynczym przebiegu
- Obsługa 16-bitowego formatu zmiennopozycyjnego i 32-bitowego formatu zmiennopozycyjnego
- Obsługa tekstur o rozmiarach niebędących potęgą liczby 2 (non-power–of–two textures)
- Obsługa formatu sRGB dla tekstur gamma
- Kompresja tekstur DirectX i S3TC
- Pełna, studyjnej jakości 128-bitowa precyzja przetwarzania oparta na liczbach zmiennopozycyjnych w całym potoku renderingu, z wbudowaną obsługą sprzętową trybów 32-bit, 64-bit i 128-bit
Filtrowanie i blending tekstur 64-bitowych
- Pełna obsługa przetwarzania opartego na liczbach zmiennopozycyjnych w całym potoku renderingu
- Filtrowanie oparte na liczbach zmiennopozycyjnych poprawia jakość animowanych obrazów
- Teksturowanie oparte na liczbach zmiennopozycyjnych wprowadza nowy poziom klarowności i szczegółowości obrazu
- Blending oparty na liczbach zmiennopozycyjnych dodaje szczegółowości efektom specjalnym, takim jak rozmycie ruchu i eksplozje
Technologia NVIDIA® Intellisample™ 4.0
- Zaawansowane 16-krotne filtrowanie anizotropowe (wykorzystujące do 128 próbek)
- Wyjątkowo duża wydajność antyaliasingu i kompresji
- Antyaliasing metodą „rotated-grid” pozwalający na uzyskanie wygładzania krawędzi o wyjątkowej jakości
- Tryby sterowanego przezroczystością multisamplingu i supersamplingu dodatkowo zwiększające jakość antyaliasingu
- Obsługa kompresji map normalnych
- Obsługa zaawansowanych algorytmów bezstratnej kompresji koloru, tekstur i danych dotyczących głębokości nawet w najwyższych rozdzielczościach
- Szybka funkcja czyszczenia z-bufora (z-clear)
Technologia NVIDIA® UltraShadow™ II
- Zaprojektowana by podnieść wydajność gier intensywnie korzystających z technik operujących cieniami
|
Technologia NVIDIA® SLI™
- Opatentowana, zwiększająca wydajność technologia programowo-sprzętowa pozwalająca na równoległą pracę dwóch procesorów graficznych
- Podnosi wydajność najnowszych gier i aplikacji
Technologia NVIDIA® PureVideo™
- Adaptatywny programowalny procesor wideo
- Akceleracja sprzętowa filmów High-definition MPEG-2 i WMV9
- Funkcja przestrzennego usuwania przeplotu wykorzystująca następujące po sobie ciągi ramek (spatial-temporal de-interlacing)
- Technologia poprawy jakości obrazu TV zapisywanego na nośnikach DVD (Inverse Telecine)
- Wysokiej jakości skalowanie obrazu wideo
- Korekcja temperatury kolorów
- Obsługa Microsoft® Video Mixing Renderer (VMR) zapewniająca odtwarzanie obrazu wideo w wielu oknach przy zachowaniu pełnej jakości i funkcjonalności w każdym z nich
- Zintegrowane wyjście sygnału HDTV
Zaawansowany system sprzętowego wspomagania wyświetlania obrazu 2D
- Przetwarzanie obrazu wideo
- Sprzętowe wspomaganie wyświetlanie elementów okien systemowych
- Sprzętowe wspomaganie wygładzania wyświetlanych liter
- Efekty specjalne i animacje realizowane za pomocą programów Pixel shader
Zaawansowane funkcje obsługi wyświetlania obrazu
- Podwójny układ RAMDAC pracujący z częstotliwością 2x400 MHz, gwarantujący uzyskanie maksymalnej rozdzielczości 2048x1536 pikseli z częstotliwością odświeżania 85Hz
- Dwa porty DVO do współpracy z zewnętrznymi urządzeniami TMDS i TV
- Pełna obsługa technologii NVIDIA® nView™
Zaawansowana technika wytwarzania
- Obsługa architektury PCI Express 16x
- Obsługa standardu AGP 8X wraz z funkcjami „fast writes” oraz „sideband addressing
- Obsługa szybkich pamięci GDDR3
Technologia cyfrowej kontroli jaskrawości NVIDIA® Digital Vibrance Control™ (DVC) 3.0
- Kontrola koloru
- Kontrola ostrości obrazu
Systemy operacyjne
- Windows XP/Windows XP 64
- Windows ME
- Windows 2000
- Linux
- Macintosh OS X
Obsługa API
- Pełna obsługa standardu DirectX, w tym najnowszej wersji Microsoft DirectX 9.0 Shader Model 3.0
- Pełna obsługa technologii OpenGL, w tym także OpenGL 2.0
|